Aktiviti Pengakap

Assalamualaikum,salam satu blogger.Hri ini saya berada di makmal komputer  jd di kesempatan ini,saya ingin bercerita tentang aktiviti pengakap saya(rasa baik pula pakai saya-saya ni..hehehe)
Pada 21 hinggalah 23 ogos,aku dan kawan-kawan aku menyertai kem pengakap di Kem Yer Hitam,Taiping ,Perak.Tempat yang sangat serono,ada aair terjun,hutan yang sememangnya hutan,yang ada gajahlah,rimau lah,babi hutan lah...So,aku suka tempat ni,terpelihara lagi di kawasan yang jauh daripada bandar.Aku kan pencinta alam sekita(hek eleeehhh)..hihi.
Kami gerak dari Uitm Seri Iskandar jam 4 petang gitulah and it take almost two hours to arrive at Kem Ayer hitam.Sampai,of courselah sembahyang asar,malam tu ada aktiviti pengakap yang bese-bese je pun.Belajar ikatan,tepuk-tepuk.

But the next day,kitorang wat jugle trekking yang tak berapa nak jungle trekking sangat,i've prepare a few pictures here...


 bersama ahli-ahli kumpulan aku,yang ketua of course leader,aku as timbalan ketua,hehehe.Yg len-len tu kengkawan sekelas aku je pun...


 Yang berbaju pink tu kawan sekelas aku,Siti.just that dia dah jadi Master Trainer(MT).So,dia dah ada pangkatlah..huhu


Antara peserta-peserta kem ni jugak.



di dalam hutan,kami buat aktivti kind like buat penempatan untuk kita tidur in case kita sesat n kena bermalam dalam hutan...

Malam tu ada scout night.Malam kebudayaan,terus terang cakaplah kan,benda paling aku benci kalau ke mana-man kem pun is that aku kena perform time malam kebudayan.Aku berlakon but believe me,you dont want to watch it,i am the worst actress ever!huhu.
Malam tu jugaklah kami dibangun jam 3 pagi untuk Virgil Night,kira malam yang kita ni akan 'dipengakapkan'.Actually,aktiviti ni rahsia,peserta tak tahu,tapi sebb kawan-kawan aku dah cerita kat aku dulu masa sem 2,aku tahulah uolls!.
Kitorang disoal tentang undang-undang dan persetiaan pengakap.Then,ada prank lah,abang-abang senior buat untuk MT2,diorang cakap ada budak hilang.Aku tak tahulah macam mna MT2 boleh percaya.The first rule when you went to a camp,dont trust sudden accident easily.
Hari last,ada masakan rimba,nasib ikan masak,even nasi n roti tak berapa jadi...huhuhu.






Dan gambar-gambar masakan rimba!Aku banyak tunduksebab jaga api,penat wooo...habis bau asap.

dan seperti biasa,di akhir karangan,saya pnat tetapi gembira,hahahahaha.Kem berakhir dengan jayanya,even tak boleh main air.Choi lah aku punya ketua kru!benci.Dapat masuk air je,main lebih-lebih tak dapat.




As an ID student,of course aku busy,tapi sampai bila...takkan kita nak terperap je dalam studio kan.Enjoy the scenery,sangat cantik woo..dengan nature ciptaan Allah.Subhanallah.
So...itu sahaja lah untuk corat-coret aku punya kem.So,salam,sayonara n bye(sorry banyak so...hihi)


Comments

Popular Posts